piątek, 22 lutego 2013

Pozycjonowanie - czytajcie umowy

Od kilku lat prowadzę firmę. Niestety teraz wszyscy szukają wszystkiego w Internecie, nawet namiarów na sklep. Zrobiłem więc sobie stronę internetową, no może nie całkiem ja, ale ja za nią zapłaciłem. No i co? No i nic. Żadnego zwiększenia sprzedaży.


Znajomy polecił mi firmę pozycjonującą, bo stwierdził, że to najlepszy sposób, żeby zwiększyć mi sprzedaż. Podpisałem więc umowę, ale efekty mnie nie powaliły, tzn. strona nadal była daleko w google. Po 4 miesiącach chciałem umowę wypowiedzieć i zlecić innej firmie, ale się okazało, że nie doczytałem, że umowę mogę wypowiedzieć dopiero po roku. Minął rok, 2 z 5 zleconych fraz miałem w pierwszej 10-tce (zwykle, czasem spadały), 3 daleko. W dodatku podobno to są trudne frazy więc jak wskoczyły to dużo za nie płaciłem (no ale liczyłem się z tym).


Poszukałem innych firm, zebrałem oferty, do kilku zadzwoniłem pogadać i wybrałem jedną. Powiem szczerze: byłem pod wrażeniem wyjaśnienia tematu (osoba, z którą rozmawiałem i korespondowałem wszystko mi dokładnie wyjaśniła, zaproponowała różne rozwiązania i doradziła). Najpierw trafiłem na tę ich stronę opisującą pozycjonowanie stron. Wysłałem maila. Dostałem ogólną ofertę i kilka pytań. Napisałem jakie frazy mnie interesują i dostałem ofertę konkretną – tańszą od poprzedniej firmy, ale i tak dość drogą. Ponieważ na ofercie było napisane, że nie ma żadnych klauzul lojalnościowych, zainteresowała mnie i zadzwoniłem, żeby pogadać. Osoba, z którą rozmawiałem poprosiła mnie o powiedzenie kilku słów o tym czym się zajmuję, a jak się dowiedziała, że klientów mam tylko z mojego miasta, powiedziała, że w takim razie mam źle dobrane frazy, bo w moim przypadku skuteczniejsze i tańsze (!) będzie tzw. pozycjonowanie regionalne stron, to znaczy bierzemy te same frazy tylko dorzucamy nazwę miasta. Przygotowali mi kolejną ofertę i rzeczywiście wyszła ¼ ceny! Przesłali mi umowę. Wszystkie zapisy były jasne. W razie czego umowę mogę w każdym momencie wypowiedzieć bez podania przyczyny, tylko po co skoro jestem bardzo zadowolony z efektów i ceny.


Pozdrawiam Wszystkich i zachęcam do czytania umów i przemyślanego ich podpisywania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz